Garantie

Alle producten van Fiyo staan voor hoogwaardige kwaliteit. Ondanks dit streven kan het helaas voorkomen dat een product kapot gaat. Dan bieden wij 6 maanden garantie. Dit wil zeggen dat het product dat je ontvangen hebt moet doen wat je ervan mag verwachten. Met andere woorden: het product moet goed werken en compleet zijn. Sommige producten hebben ook fabrieksgarantie, de duur en betekenis hiervan staat in de gebruiksaanwijzing van het product.

Wanneer mag ik aanspraak maken op garantie?

Wanneer jouw product binnen de garantietermijn kapot gaat dan heb je recht op garantie. De garantie is echter niet van toepassing wanneer:

  • Het product een verbruiksartikel is,
  • Het product tekenen vertoont van slijtage of is versleten,
  • Je niet zelf het product hebt gekocht maar van een derde hebt overgenomen,
  • Wanneer de garantietermijn van 6 maanden of de fabrieksgarantie is verstreken,
  • Wanneer het defect een gevolg is van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik,
  • Wanneer je een artikel besteld hebt dat niet geschikt is voor jouw apparaat,
  • Wanneer je het product verkeerd geïnstalleerd hebt of het tijdens de installatie kapot is gegaan.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je product defect is gegaan. Daarom maken we het garantieproces zo eenvoudig mogelijk. Via onderstaande knop meld je jouw product aan voor garantie. Zodra je op onderstaande knop klikt opent het retourformulier, hier kun je alle gegevens invullen.




Wat gebeurt er nadat ik mijn garantie aanvraag heb ingediend?

Nadat we jouw aanvraag hebben ontvangen controleren we eerst of jouw aanvraag voldoet aan de garantievoorwaarden, zorg er daarom voor dat jouw aanvraag zo duidelijk en compleet mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan foto’s van het typeplaatje van jouw apparaat en het kapotte product. Wanneer jouw aanvraag aan de voorwaarden voldoet dan laten we je dit per e-mail weten en zullen we je direct een vervangend product toe sturen. In de meeste gevallen vragen we je om het defecte product te retourneren. Dit kan wanneer je bovenstaande procedure volgt.

Krijg ik garantie op het nieuwe product?

Wanneer het product binnen de garantietermijn kapot gaat (en voldoet aan de voorwaarden) dan sturen wij je een nieuw onderdeel op. Op dit nieuwe onderdeel krijg je geen nieuwe garantie, maar de oude garantie loopt door. Met andere woorden: Als je op 1 februari een stofzuigslang koopt met 6 maanden garantie en deze op 1 mei kapot gaat, tijdens normaal gebruik. Dan valt het binnen de garantietermijn en -voorwaarden. We sturen dan meteen een nieuwe slang op. Op deze slang zit nog 2 maanden garantie.