Retourneren

Retourproces

Hieronder leggen we in 6 stappen het retourproces uit. Je hebt na ontvangst van je bestelling 30 dagen de tijd om je product te retourneren. Na retourmelding moet je de bestelling binnen 14 dagen retourneren.

Hoe retourneer ik een product?

  1. Je kunt je retour hier aanmelden.

  2. Verpak het artikel in een stevige doos. Zo voorkom je dat de originele verpakking van het product beschadigd raakt. Bij beschadiging is het product helaas niet meer verkoopbaar.

  3. Voeg het retourformulier in de doos.

  4. Bij goedkeuring van je retouraanvraag ontvang je een e-mail met de instructies om een retourlabel aan te maken. Plak deze op de doos.

  5. Geef je pakket binnen 14 dagen af bij een postkantoor van PostNL.

  6. Nadat wij de retourzending in ontvangst hebben genomen sturen wij je een e-mail ter bevestiging.


Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is niet verplicht.

  • Je moet het product binnen 30 dagen na ontvangst retour melden.

  • Na retourmelding moet je het product binnen 14 dagen versturen.

  • Het product moet compleet, in de originele staat en in de originele verpakking retour worden gestuurd.

  • Artikelen die om hygiënische redenen niet retour mogen, waarvan de originele verpakking geopend is.

  • Na ontvangst beoordelen wij de retourzending.

  • Na een positieve beoordeling storten we binnen 10 werkdagen automatisch het bedrag terug op de rekening waarmee je betaald hebt.

Nee, de verzendkosten brengen we als retourkosten in mindering op het bedrag dat we terugstorten. De retourkosten zijn namelijk gelijk aan de verzendkosten. Zouden we dit niet doen, dan zou je als klant 2 keer verzendkosten betalen. 1 keer bij het plaatsen van de bestelling en 1 keer bij het terugsturen naar ons. Je zou dus 2 keer € 5,99 betalen terwijl je nu maar 1 keer € 5,99 betaald als zijnde retourkosten. Zou je het retourneren zelf regelen, waardoor je geen gebruik maakt van een retourlabel van Fiyo, dan kan het al gauw het dubbele kosten (€ 7,25), maar ontvang je wel de verzendkosten van je bestelling terug. Indien er een foutief artikel gestuurd is, dan zijn de retourkosten voor Fiyo.
Let op: bij een bestelling van meerdere artikelen waarvan je maar een gedeelte retourneert, ontvang je de verzendkosten natuurlijk niet terug. Dan brengen we de € 5,99 aan retourkosten in mindering op het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel(en).
Heb je een ander product nodig? Dan helpen wij je graag bij het zoeken naar een passend onderdeel.

Voor een vlotte afhandeling meld je de retour via onderstaande button aan.
Je ontvangt dan binnen 2 werkdagen een mail met de retourinstructies.



Om je beter te kunnen helpen, maken we gebruik van cookies, daarmee meten we het internetgedrag van onze gebruikers. door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Lees meer