Bezorgen & afhalen

Verzenden: veelgestelde vragen


Bij Fiyo.nl geldt: Voor 23:59 uur besteld (en betaald), morgen in huis. Dit geldt voor de producten die we uit voorraad kunnen verzenden.
Let op: Sommige producten moeten speciaal besteld worden, daardoor kan de verzending iets langer duren. Echter is ruim 95% van het aanbod op onze webshop op voorraad!

Uitzonderingen hierop zijn bestellingen die betaald worden per vooruitbetaling. Daarbij duurt het 1 tot 3 werkdagen voordat wij de betaling hebben ontvangen. Bij ontvangst krijgt u per e-mail bericht en wordt uw bestelling nog dezelfde dag verstuurd.

Levertijd bij product vermeld

Hierdoor kunnen we de meeste bestellingen heel snel leveren. Zelfs bestellingen die op zaterdag of zondag zijn geplaatst, ontvang je maandag al. De verwachte levertijd staat altijd aangegeven op de pagina van het bestelde product. Daaruit kan je aflezen wanneer je jouw producten kan verwachten. Op dit moment versturen we bestellingen nog als geheel, dus je houdt het beste rekening met de vermelde levertijd van de gekozen producten.

Als wij je producten op voorraad hebben, zijn dit de levertijden van jouw bestelling:

BESTELD

 → 

GELEVERD

maandag

 → 

dinsdag

dinsdag

 → 

woensdag

woensdag

 → 

donderdag

donderdag

 → 

vrijdag

vrijdag

 → 

zaterdag

zaterdag

 → 

maandag

zondag

 → 

maandag


Onze gekozen bezorgservice DHL hanteert standaard m-m-a-a (middag-middag-avond-avond). Wil je volgen op welk tijdstip de bezorger komt? Via deze link kun je zien in welk tijdvenster de bezorger in een bepaald postcodegebied is.



Je hoeft natuurlijk niet thuis te blijven voor je bestelling. Je kunt er bij ons ook voor kiezen deze ergens zelf op te pikken. We hebben geen eigen winkels maar via DHL bieden we speciaal deze optie voor jou aan. Omdat we zelf ook wel snappen dat je soms wat beters te doen hebt. Sterker nog: afhalen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation is goedkoper dan naar je eigen adres laten verzenden! Deze service kost slechts € 4,50.

DHL Parcelshops en Parcelstations

Bestellingen van Fiyo.nl kun je zelf afhalen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation waar en wanneer het jou uitkomt. Je bestelling kun je de volgende dag al na 14.30 uur afhalen. Zodra de bestelling voor je klaarligt bij DHL ontvang je een sms of e-mail.

Let op! Neem voor het ophalen van je bestelling bij een DHL Parcelshop een geldig legitimatiebewijs mee. De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam die op het pakket staat.

Je pakket blijft 7 dagen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation liggen. Als je het binnen die tijd niet opgehaald hebt, stuurt DHL het terug naar Fiyo.nl.

Hier kan je vinden waar de DHL Parcelshops / Parcelstations zitten bij jou in de buurt: DHL Parcelshops / Parcelstations zoeken



Zodra je bestelling verzonden wordt, ontvang je automatisch bericht hiervan per e-mail. In deze e-mail tref je ook een link aan naar de Track&Trace-pagina van je bestelling. Op deze speciale pagina kun je precies zien op welke dag de aflevering plaatsvindt. Bovendien staat er een bezorgmoment aangegeven tot een tijdvenster op de dag van 2 à 3 uur. Zo hoef je in ieder geval nooit heel erg lang op je bestelling te wachten en kun je de dag nog verdere plannen maken.



Zodra het pakket in het DHL netwerk zit, hanteert DHL het KIB-formulier (Kaart In Bus). Dat betekent dat als je niet thuis was bij de 1e afleverpoging, er netjes een kaart in je brievenbus gedaan wordt die meldt dat de bezorger langs is geweest. Zie hier meer informatie.

Op de kaart zie je een bezorgcode. Als je deze code invult samen met je postcode kan je een nieuwe bezorgmogelijkheid selecteren. DHL kan het pakket eventueel ook bezorgen bij een DHL Parcelshop of bij de buren. In beide gevallen levert DHL het pakket daar dan de volgende werkdag af. Zie hier wat meer info over ‘bezorger gemist’.



Hoewel we met DHL een optimale samenwerking zijn aangegaan, zou het toch in sommige gevallen nog kunnen voorkomen dat de bezorger niet is langsgekomen. Hoewel dit niet mag voorkomen, zijn ook de bezorgers mensen die vergissingen kunnen maken, of kan er iets met de bezorgwagen gebeuren, enzovoorts. In dat geval wordt natuurlijk alles gewoon zo snel en keurig mogelijk opgelost!

Als jouw pakje door DHL bezorgd had moeten worden, maar ze zijn niet geweest, dan kun je via de Track&Trace in de e-mail die je van ons heeft ontvangen zien wat de reden is dat DHL niet heeft bezorgd. Staat er nog niets vermeld? Wacht 5 werkdagen af en controleer af en toe de Track&Trace informatie. Heb je dan nog geen pakje ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kon de bestelling niet bezorgd worden, omdat je onverwacht niet thuis was, dan doet de bezorger een kaartje in de brievenbus (zie de vraag hierboven). Daarop staat wanneer het pakje opnieuw aangeboden wordt. Of er staat bij welke buren het afgegeven is, tenzij je hebt aangegeven dat bezorging bij buren niet toegestaan is.


Onze verzendkosten bedragen:
 

BESTEMMING

 → 

VERZENDKOSTEN

binnen Nederland

 → 

€ 4,99 per bestelling

naar DHL Parcelshop / Parcelstation
(zelf afhalen)

 → 

€ 4,50 per bestelling

naar België

 → 

€ 6,99 per bestelling

naar Duitsland

 → 

€ 6,99 per bestelling


Uitleg verzendprijs

Onze verzendprijs is een vast bedrag, ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling. Dit bedrag omvat meer dan alleen de verzendkosten. Wij willen namelijk dat jouw bestelling goed en stevig verpakt wordt en zorgvuldig voor je uitgezocht en gecontroleerd wordt. Zo ben je verzekerd van een goed product en kunnen wij jouw bestellingen blijven versturen. Voor overige landen zie je de verzendkosten bij het afrekenen nadat je het land van bestemming hebt aangegeven..